De voordelen van de Eve Energy 5-pack in één oogopslag:
- Thread, HomeKit en Matter
- Beveiligde data-overdracht
- Eenvoudige installatie
- Energieverbruik bijhouden:
- Energie-efficiënt
- Productinformatie
-
- HomeKit via Thread: De Eve Energy maakt het mogelijk gebruik te maken van Thread-verbinding naast Bluetooth. Hiermee creëer je een mesh-systeem waardoor je slimme apparaten ook direct met elkaar kunnen communiceren in plaats van via een bridge of hub. Zo kun je opdrachten nog sneller en betrouwbaarder laten uitvoeren. Thread is daarnaast het belangrijkste communicatieprotocol van de smart home standaard genaamd Matter, waarmee een brug wordt gelegd tussen verschillende smart home systemen. Zo kun je via Matter de Eve Energy ook gebruiken met Google Assistant of Amazon Alexa.
- Beveiligde data-overdracht: Veilige authenticatie (zoals bij internetbankieren) zorgt ervoor dat je gegevens niet toegankelijk zijn voor derden.
- Eenvoudige installatie: De installatie van Eve Energy is eenvoudig en intuïtief. De slimme sensor maakt via bluetooth verbinding met je iOS-apparaat zonder dat je een wifi instelling via een extra bridge of iets dergelijks nodig hebt.
- Energieverbruik bijhouden: Met de app heb je altijd een overzicht van het stroomverbruik van je elektrische apparaten en kun je inzien waar je mogelijk energie kunt besparen.
- Energie-efficiënt: De Eve Energy slimme stekker zorgt ervoor dat je echt energie bespaart: hij controleert het verbruik van je elektrische apparaten, maar gebruikt zelf nauwelijks energie.
- Expert review
-
- Klantenrecensies
-
- App Download
- Technische details
-
Technische details
Afmetingen 4,9 x 4,9 x 7,3 cm Gewicht 150 g Stroomvoorziening Ingang: AC 100-240 V 50/60 HZ, Uitgang: AC 100-240 V, Max. 11A / 2500 Watt Vereiste iOS-versie iOS 10.3 of nieuwer Compatibiliteit Contactdozen: Soorten E & F, Apparaten: Soorten C & F Connectie Bluetooth Low Energy
Thread
MatterVerpakkingsinhoud 5x Eve Energy
5x Stroomsensor & schakelaar
1x Handleiding - Installatie
-
- FAQs
- Wat heb ik nodig om de Eve Energy verbinden met Thread en Matter te verbinden?
Om de Eve Energy te verbinden met Thread en Matter heb je een smart home product nodig dat kan werken als Thread border router. Voorbeelden hiervan zijn een Apple HomePod mini, een Apple TV 4K, Een Google Nest Mini of een Google Nest Hub (Gen. 2). Online kun je een volledige lijst met geschikte producten vinden.
Hoe stel ik mijn Eve Energy correct in?De bij de levering inbegrepen instructies leiden je door het installatieproces.
Heeft Eve Energy overspanningsbeveiliging?Nee, Eve Energy heeft momenteel geen eigen overspanningsbeveiliging. Je kunt de sensor echter nog steeds in een contactdoos met overspanningsbeveiliging steken.
Kunnen Eve scènes geautomatiseerd worden?De instellingen maken het mogelijk om automatisch scenario's te activeren op basis van triggers zoals locatiewijzigingen of schommelende temperatuurwaarden, waardoor je je dagelijks leven gemakkelijker wordt.
Kunnen de historische gegevens van de Eve apparaten worden geëxporteerd en opgeslagen?De versie 1.2 van de Eve App biedt je de mogelijkheid om historische gegevens te exporteren en extern op te slaan, zoals de temperatuur van de luchtkwaliteit, luchtvochtigheid, luchtdruk en energieverbruik.
Kunnen andere mensen worden uitgenodigd voor Apple HomeKit?Met Apple HomeKit heb je toegang tot je Eve apparaten. Zo kun je andere mensen uitnodigen om toegang te krijgen tot je sensoren. Om andere mensen uit te nodigen, om je apparaten via Apple HomeKit te bedienen, moet je je binnen het bereik van de Eve apparaten bevinden. Deze functie vereist iOS 9 of nieuwer.
Hoe kan ik de Eve App volledig resetten?Als je de Eve App volledig wilt resetten, verwijder dan alle Eve-apparaten die erop zijn aangesloten en selecteer "Privacy > HomeKit" in de instellingen van je iOS-apparaat en tik dan op "Reset HomeKit-configuratie". Hiermee worden alle instellingen op je iOS-apparaten met dezelfde iCloud ID verwijderd, maar ook die van alle andere gebruikers (vanaf iOS 9).
Wat kan ik doen als de meetresultaten verkeerd zijn?Als de waarden van je Eve Energy niet correct zijn, moet je eerst de batterijen gedurende 15 seconden uit het apparaat verwijderen en opnieuw in het apparaat plaatsen. Deze soft-reset kan vaak als oplossing dienen.
Wat kan ik doen als mijn Eve Energy niet meer herkend wordt door de app?Het kan voorkomen dat Eve-apparaten niet meer worden herkend in de app, zelfs na de firmware-update. Vaak komt dit doordat de Apple HomeKit database niet correct is bijgewerkt. Je kunt als eerst je iPhone of iPad opnieuw opstarten. Als dit niet voldoende is, kun je een hard-reset uitvoeren met behulp van de bijgevoegde gebruikershandleiding.