De voordelen van de Eve Aqua + Eve Energy Matter in één oogopslag:
- Thread, HomeKit en Matter
- Bekijk je realtime waterverbruik
- Geautomatiseerde irrigatie
- Tijdschema's en inzicht stroomverbruik
- Smart home automatiseringen
- Productinformatie
-
- Thread en Bluetooth compatibel: De Eve Aqua en Energy hebben ingebouwde Thread en kunnen op deze manier communiceren met andere Thread-compatibele apparaten in je smart home. Thread maakt je smart home betrouwbaarder, sneller en vergroot het bereik naarmate je meer producten toevoegt. Daarnaast is Thread het belangrijkste communicatieprotocol van de smart home standaard genaamd Matter, waarmee een brug wordt gelegd tussen verschillende smart home systemen. Voor het gebruik van de producten als los product kun je deze ook bedienen via Bluetooth.
- Ondersteunt Apple HomeKit: Door de integratie in de wereld van Apple HomeKit, kun je naast de Eve Systems-producten, ook producten van andere fabrikanten besturen. Via slimme scenario's kun je apparaten met elkaar laten samenwerken op momenten dat het jou uitkomt. De Eve Energy maakt het mogelijk om ook producten die geen smart home functie hebben op te nemen in je slimme huishouden.
- Transformeer conventioneel in slim: De Eve Energy kun je aansluiten op conventionele apparaten en deze door middel van het slimme stopcontact omtoveren tot een smart home apparaat. Je kunt tijdschema's instellen en ze betrekken in je ingestelde scenario's.
- Automatisering: Met de Eve-app kun je jouw eigen slimme regels instellen om je dagelijkse routine te vereenvoudigen. Laat de Eve Aqua weten wanneer en hoe lang de tuin moet worden bewaterd. Wanneer de gewenste bewateringstijd is bereikt, stopt de Eve Aqua automatisch de toevoer van water.
- Geautomatiseerde irrigatie: Laat Eve Aqua weten wanneer en hoe lang de tuin moet worden bewaterd. Wanneer de gewenste bewateringstijd is bereikt, schakelt de Eve Aqua automatisch het water uit.
- Bekijk je realtime waterverbruik: Via de Eve Systems-app kun je de duur en het effectieve waterverbruik controleren en aanpassen.
- Expert review
-
- Klantenrecensies
-
- App Download
- Technische details
-
Technische Details
Eve Aqua - Slimme Waterregelaar (2022) Afmetingen 7,7 x 9,5 x 12,8 cm Gewicht 615 g Stroomvoorziening 2x AA batterij Bedrijfstemperatuur 4 °C - 50 °C IP-classificatie IPX4 Waterdruk Min 1 bar – Max 5 bar Draad 26,5 mm Connectiviteit Bluetooth Low Energy, Thread Verpakkingsinhoud 1x Eve Aqua
2x AA Batterijen
1x Slangaansluiting
1x SnelstartgidsEve Energy (2020) - Stroomsensor en schakelaar Afmetingen 56 x 56 x 79 mm Stroomvoorziening Ingang: AC 100-240 V 50/60 HZ, Uitgang: AC 100-240 V, Max. 11A / 2500 W Compatibiliteit Stekkerdozen: Type E & F, apparaten: Type C & F Connectiviteit Bluetooth Low Energy, Thread - Installatie
-
- FAQs
- Heb ik een extra Bridge nodig om de Eve Aqua te gebruiken?
Het gebruik van de Eve Aqua kan via Bluetooth, de aanschaf van een extra Bridge is niet nodig maar als je hem wilt integreren in Apple HomeKit zul je een HomeKit hub moeten hebben. Dit zijn bijvoorbeeld de HomePod mini of de Apple TV 4K.
Welke draadafmetingen moet mijn buitenkraan hebben, zodat ik de Eve Aqua eenvoudig kan installeren?De Eve Aqua past op standaardschroefdraad met een afmeting van 26,5 mm.
Kan het realtime waterverbruik van de Eve Aqua worden bekeken in zowel de Apple HomeKit-app als de Eve Systems-app?Deze functie is alleen beschikbaar in de Eve Systems-app.
Welke apparaten kunnen met de Eve Aqua worden gebruikt?De Eve Aqua kan worden bediend met de iPhone, iPad of iPod touch.
Hoe stel ik mijn Eve Energy op de juiste manier in?De meegeleverde instructies leiden je door het installatieproces.
Hoe kan ik mijn Eve Energy resetten?Als je de energiemeter van Eve Energy opnieuw wilt instellen op 0,00 kWh, kan je deze stappen volgen:
- 1) Ga naar Instellingen in de Eve-app en selecteer Eve Energy onder apparaten.
- 2) Onderaan het scherm zie je de optie apparaat verwijderen. Selecteer deze optie.
- 3) Bevestig je selectie en verwijder alle historische gegevens.
- 4) Eve Energy wordt gereset. Steek de sensor in een stopcontact. Druk op de knop aan de zijkant totdat de rode LED begint te knipperen.
- 5) Nu kan je Eve Energy opnieuw toevoegen in de Eve-app.
Heeft Eve Energy overspanningsbeveiliging?Nee, momenteel heeft Eve Energy geen eigen overspanningsbeveiliging. Toch kan je de sensor aansluiten op een stopcontact met overspanningsbeveiliging.
Kunnen Eva scenario's worden geautomatiseerd?Met regels kun je automatisch scenario's activeren op basis van triggers, zoals locatie wijzigingen of fluctuerende temperatuurmetingen, waardoor je dagelijks leven gemakkelijker wordt.
Kunnen de historische gegevens van Eve-apparaten geëxporteerd en beveiligd worden?Versie 1.2 van de Eve-app biedt je de mogelijkheid om historische gegevens zoals luchtkwaliteit, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, energieverbruik te exporteren en extern te beveiligen. Je kan de geëxporteerde gegevens direct op je iPhone of iPad weergeven in Numbers of Excel.
Kunnen andere mensen je uitnodigen voor Apple HomeKit?Met Apple HomeKit heb je toegang tot jouw Eve-apparaten. Je kan dus ook andere mensen uitnodigen om toegang te krijgen tot jouw sensoren. Als je andere mensen wilt uitnodigen om jouw apparaten via Apple HomeKit te bedienen, moet je je binnen het bereik van de Eve-apparaten bevinden. Voor deze functie is iOS 9 of hoger vereist.
Staat de Eve-app push-meldingen toe?Nee, aangezien Eve Energy-apparaten compatibel zijn met Apple HomeKit, wordt end-to-end codering gebruikt bij het verzenden en opslaan van gegevens. Niemand anders kan jouw gegevens zien en je push-berichten sturen op jouw smartphone.
Hoe kan ik de Eve App-instellingen volledig resetten?Als je de Eve-app volledig wilt wijzigen, verwijder dan alle Eve-apparaten die erop zijn aangesloten en selecteer in de instellingen van je iOS-apparaat 'Privacy> HomeKit' en tik vervolgens op 'HomeKit-configuratie opnieuw instellen'. Alle instellingen op je iOS-apparaten met dezelfde iCloud-ID worden dan verwijderd, maar ook die van alle andere gebruikers (vanaf iOS 9).
Wat kan ik doen met onjuiste meetresultaten?Als de meetwaarden van jouw op batterijen werkende Eve Energy onjuist zijn, moet je eerst de batterijen 15 seconden uit het apparaat nemen en ze vernieuwen. Met deze soft reset kan het probleem vaak verholpen worden. Als het probleem niet kan worden opgelost met de soft reset, moet je een volledige reset uitvoeren.
Wat kan ik doen als mijn Eve Energy niet langer wordt herkend door de app?Het kan voorkomen dat Eve-apparaten niet langer worden herkend, zelfs niet na de firmware-update in de app. Dit komt vaak omdat de Apple HomeKit database niet correct is geüpdate. Probeer om eerst je iPhone of iPad te herstarten. Als dit niet genoeg is, kun je de meegeleverde gebruikershandleiding gebruiken om een harde reset uit te voeren.